3.8. Porijeklo Kur'ana

 

3.8. Porijeklo Kur'ana

 Poglavlje 3.8. Porijeklo Kur'ana?

1. STANDARDNA ISLAMSKA NARACIJA (GRIJEH) O NASTANKU KURANA.


Tradicionalna pripovijest kojoj su svaki musliman, od djetinjstva, poučavali i vjerovali kao jedinu istinu, je da objavu Kur'ana muslimani smatraju  Muhamedovim najvećim čudom  i  čudom za sva vremena , za razliku od  čuda  drugih  poslanika , koji su bili ograničeni na svjedočenje tijekom vlastitog života.

Koja je  islamska tradicionalna priča  o podrijetlu Kur'ana?

        Tijekom 23 godine Muhamedovog vremena kao proroka, ajeti iz Kurane su se učili napamet kako su bili objavljivani, a oko 42 pisara su napisali stihove na različitim materijalima kao što su papir, tkanina, fragmenti kostiju i kože. (U drevnim vremenima pismenost je bila vještina koju je malo ljudi posjedovalo, a sam Muhamed nije znao ni čitati ni pisati.)

        Zatim (tako se nastavlja priča) ... Za vrijeme halife Ebu Bekra, nakon što je 70 ljudi koji su znali Kur'an napamet (qari), ubijen u bici kod Yamame, Omar ibn al-Khattab se zabrinuo i apelirao Ebu Bekru da sastavi Kur'an u knjigu. 

        Ebu Bekr je formirao delegaciju pod vodstvom Zaida ibn Sabita, jednog od vodećih pisara. Ova delegacija od 12 ljudi okupila se u Omerovoj kući i prikupila sav materijal na kojem su ispisani ajeti iz Kur'ane.

        Osim toga, čuli su se i stihovi koje su pratili napamet. 

        Zatim su svi ajeti Kur'ana koji opisuju stvaranje svemira i ljudi, Sudnji dan, uzorne priče ljudi koji su živjeli prije i vjerovanja, ibadet, moral i pravne osnove kojima se vjernici trebaju pokoravati, sakupljeni u jedinstven - svezak.

        Svaki od stihova bio je točno onako kako ih je učio arhanđel Gabrijel i kako ih je objavio poslanik Muhammed. (Ajet je naziv za svaku rečenicu Kur'ana, a sura je naziv za svaki dio svete knjige. U Kur'anu ima 6.236 ajeta (ili je to 6666), 114 sura i oko 323.000 slova. 

        Saeed ibn al-Aas ih je zapisao na kožu gazele. Korišteno je arapsko pismo tog vremena, koje je već bilo staro i uobičajeno korišteno u to vrijeme u Hidžazu.

        Primjerak Kur'ana učen je ashabima na glavnoj skupštini. Nije bilo prigovora. Tako je nastala knjiga pod nazivom "Mushaf" , što znači pisani ajeti.

        Ukupno 33.000 ashaba složilo se da je svako slovo Kur'ane na pravom mjestu. 

- Svaki ajet je bio točno onako kako ih je učio arhanđel Gabrijel i kako ih je objavio poslanik Muhammed.

Prosto je nevjerojatno kako muslimani samo vjeruju u ovo bez postavljanja istinitih pitanja. Ne dovodeći u pitanje bilo koje od mogućih varijacija u takvoj pripovijesti ili 'priči'...

Ili muslimani ne smiju postavljati – pitanja na koja su potrebni odgovori koji su prihvatljivi za misleći um; za ljude koji koriste svoju glavu i imaju zdrav razum...

2. Što su istraživači otkrili o podrijetlu Kur'ana?

Možda bi dobra polazna točka bila upoznavanje s  Isomom al-Warraqom i njegovim brojnim istraživačkim radom i knjigama. 

Tko je Ibn Warraq? On je pseudonim anonimnog autora koji kritikuje islam. Osnivač je Institut za sekularizaciju islamskog društva i nekoć je bio viši znanstveni novak u Centru za istraživanje, fokusirajući se na kritiku Kur'ane. 

Warraq je potpredsjednik Svjetskog instituta za susrete. 

Neki Ibn Warraqa nazivaju kumom bivšeg muslimanskog pokreta. Kao moderni učenjak Kur'ana i kritičar islama, Ibn Warraq svoje pseudonimno ime izvodi od al-Warraqa ili Abu 'Isa al-Warraqa, punog imena Abu 'Isa Muhammad ibn Harun al-Warraq, arapskog skeptika iz 10. stoljeća i kritičar islama.

Današnji Ibn Warraq je islamski učenjak i vodeća osoba u kritici Kur'ane i bio je viši znanstveni suradnik u Centru za istraživanje. 

Autor je mnogih knjiga, uključujući Što Kur'an zaista kaže (Prometheus Books, 2002.) i Koji Kur'an? Varijante, rukopisi, lingvistika. Više Ibnovih zapisa možete pronaći na njegovoj Facebook stranici.

U svojoj vrlo informativnoj knjizi The Origins of the Kuran , Classic Essays on Islam's Holy Book autora Ed. Ibn Warraq. Prometheus Books, njegov uvod glasi kako slijedi... “Stereotipna slika muslimanskog svetog ratnika s mačem u jednoj ruci i Kuranom u drugoj bi bila uvjerljiva samo da je ljevak, budući da nijedan pobožni musliman ne bi smio niti želi lijevom rukom dotaknuti Kuran koji je rezerviran za prljave poslove. Svi muslimani poštuju Kuran s poštovanjem koje graniči s bibliolatrijom i praznovjerjem. "To je", kako je Guillaume primijetio, "sveta nad svetinjama. Nikada ne smije stajati ispod drugih knjiga, već uvijek na njima, nikada se ne smije piti ili pušiti kada se čita naglas, i mora se slušati u tišini. To je talisman protiv bolesti i katastrofe."

- Kod nekih zapadnjaka to izaziva druge emocije. Za Gibbona je to bila "nesuvisla rapsodija bajke", za Carlylea "nepodnošljiva glupost", dok je ovo što je mislio njemački učenjak Salomon Reinach: "S književne točke gledišta, Kuran nema velike vrijednosti. Deklamacija, ponavljanje, djetinjstvo , nedostatak logike i koherentnosti pogađaju nespremnog čitatelja na svakom koraku.

- Ponižavajuće je za ljudski intelekt pomisliti da je ova osrednja literatura bila predmet bezbroj komentara i da milijuni ljudi još uvijek gube vrijeme upijajući je."

Za nas u proučavanju Kurana potrebno je razlikovati povijesni od teološkog stava. Trebali bismo se baviti samo onim istinama do kojih dolazi procesom racionalnog istraživanja, znanstvenim ispitivanjem. "Kritičko istraživanje teksta Kur'ana je studija koja je još uvijek u povojima", napisao je islamski učenjak Arthur Jeffery 1937. godine.

Godine 1977. John Wansbrough je primijetio da je "kao dokument koji je podložan analizi pomoću instrumenata i tehnika biblijske kritike [Kuran] praktički nepoznat."

Do 1990. godine, više od pedeset godina nakon Jefferyjeve jadikovke, još uvijek imamo skandaloznu situaciju koju je opisao Andrew Rippin: “Često sam se susreo s pojedincima koji se bave proučavanjem islama s pozadinom u povijesnom proučavanju hebrejske Biblije ili ranog kršćanstva, i koji izražavaju iznenađenje  nedostatkom kritičke misli  koja se pojavljuje u uvodnim udžbenicima o islamu. Čini se da mnogi pisci takvih tekstova još uvijek pretpostavljaju da je "islam rođen u jasnom svjetlu povijesti". Iako je potreba za pomirenjem različitih povijesnih tradicija općenito prepoznata, obično se čini da to autorima ne predstavlja veći problem od toga da moraju odrediti "što ima smisla" u svakoj situaciji.

Studentima koji su upoznati s pristupima kao što su kritika izvora, usmene formulačke kompozicije, književna analiza i strukturalizam, koji se vrlo često koriste u proučavanju židovstva i kršćanstva, čini se da takvo naivno povijesno proučavanje sugerira da se islamu pristupa s manje od akademskog kantora.

Pitanja na koje svako kritičko istraživanje Kurana treba dati odgovor su:

1. Kako je Kuran došao do nas? —To je kompilacija i prijenos Kurana.

2. Kada je to napisano i tko ga je napisao?

3. Koji su izvori Kurana? Gdje su stečene priče, legende i principi kojima obiluje Kuran?

4. Što je Kuran? Budući da nikada nije postojao textus receptus niti varijantu Kurane, moramo odlučiti o njegovoj autentičnosti.

Ako stvarno želite znati činjeničnu istinu, dobrodošli smo da sami dodatno proučite ovaj članak.

3. KRITIČKO PITANJE  DR. TAHE HUSSEINA 

Nakon što je Osman završio svoj Kur'an, prisilio je sve islamske zemlje da imaju jedan Kur'an - i zabranio sve druge kodekse. Završio je stvar spaljivanjem svih ostalih kodeksa Kur'ana. Više pročitajte ovdje )

Dr. Taha  Hussein, poznati pisac, sveučilišni profesor i ministar obrazovanja u Egiptu, napisao je u svojoj knjizi Al-Fitnato Al-Korba  (Velika pobuna):

Poslanik Muhamed je rekao: "Kuran je objavljen na sedam dijalekata, svi su ispravni i savršeni." Kada je Osman zabranio što god, zabranio je Kur'an, i spalio ono što je spalio, zabranio je odlomke Allah je objavio i spalio dijelove Kur'ana koje je muslimanima dao Allahov Poslanik. On je odredio malu grupu sahaba (bliskih Muhamedovih prijatelja) da prepišu Kur'an i izostavio one koji su čuli Poslanika i zapamtili ono što je rekao. Stoga je Ibn Massoud bio ljut, jer je bio jedan od najboljih ljudi koji su naučili Kur'an napamet. Rekao je da je uzeo iz Poslanikovih usta sedamdeset sura iz Kurana dok je Zaid Ibn Sabit još bio mlad dječak. 

Ibn Massoud prigovara spaljivanju ostalih kodeksa Kur'ana.

Kakav je bio odgovor na prigovor Ibn Massouda? Osman ga je nasilno izveo iz džamije, udario na zemlju i slomio mu jedno rebro ( Više o tome pročitajte ovdje ).

4.     GDJE JE PODRIJETLO KUR'ANA PREMA DANU GIBSONU?

Dan Gibson, povjesničar i pisac proučavao je najranije dokaze o podrijetlu islama i Kur'ana. 

Otkrivanje ovih otkrića Dana Gibsona ponovno ispisuje povijest islama. Al Fadi i dr. Jay Smith zaključuje svoju raspravu o ovim otkrićima io tome kako ovo prepisuje povijest islama ( Pogledajte video ovdje ).

Konkretno, u ovoj epizodi Al Fadi i dr. Jay Smith raspravljaju o podrijetlu i povijesti Kur'ana u njegovim najranijim verzijama, zajedno s Muhammedovom biografijom i hadisom.

Oni također istražuju porijeklo Allahovog imena. Da li je ime nastalo od boga Dushare i njegove žene Al-Lat?

Muslimani se uče da je Meka povijesni dom Muhameda i da je islam počeo odatle. Dokazi, međutim, upućuju na drugo podrijetlo, drevni grad Petru. (kasnije više)

5. Izvorni izvori Kur'ana: njegovo porijeklo u paganskim legendama i mitologiji.

(Naslov knjige  W St Claira Tisdalla)
Brojne knjige s ovom temom dostupne su za čitanje. 
 Tisdallovo klasično djelo istražuje izvore iz kojih je Muhamed posudio ideje i pripovijesti i propise koje je ugradio u religiju koju je utemeljio.
Mnogo istraživačkih članaka o ovoj temi odgovara na ova pitanja koja je postavila knjiga  W St Claira Tisdalla.
  • Koji su od njih bili njegov vlastiti izum, a koji su izvedeni iz ranijih sustava? 
  • U kojoj je mjeri imao sredstva za učenje učenja onih koji su ispovijedali druge religije osim njegove? 
  • Ako je posudio iz drugih sustava, koji se dijelovi Kur'ana mogu pratiti do takvih izvora? 
  • Koliko je Kur'an zaslužan za karakter samog Muhammeda i okolnosti njegovog vremena?
Također pogledajte ovu vrlo zanimljivu video raspravu na ovu temu:



ZA NASTAVAK ČITANJA SLJEDEĆE POGLAVLJE


Povratak na početnu stranicu

Kommentare

Beliebte Posts aus diesem Blog

11.4.Žena u islamu?

3.9.Kuran treba hadis

1. Najviše pitanja muslimana