3.7.Kuran mnoge verzije
3.7.Kuran mnoge verzije
Poglavlje 3.7 Verzije Kur'ane
1. ŠTO JE SA MNOGIM VERZIJAMA KURANA?
U prethodnim poglavljima razmatramo mnoge pogreške i proturječnosti u arapskom kur'anskom tekstu. Sada postavljamo sljedeće pitanje:
Islam tvrdi da je Kuran jedna savršeno očuvana Božja Riječ. Stoga bi originalni arapski tekst trebao biti JEDAN standardni tekst, jesam li u pravu?
Ne bi trebalo biti raznih verzija. Nadalje, ne bi se smjele pronaći pogreške, posebno s primjerima naknadnih ispravaka.
Kakva je onda priča o mnogim verzijama Kur'ane?
Reakcija mog prijatelja muslimana bila je... Što? Ne može biti.
Zatim me je upitao... "Zašto jednostavno ne otvoriš svoje srce i pročitaš naš Kur'an uz savjete muslimanskih učenjaka...
Zašto nastavljaš braniti kršćansku religiju i Bibliju za koju se stalno dokazuje da je pogrešna i pokvarena?”
Moj odgovor mom prijatelju muslimanu... Hvala, pokušao sam proučavati Kur'an i tražio sam pomoć od raznih muslimanskih i kršćanskih učenjaka.
Želite li znati što sam pronašao?
Iako muslimani tvrde da je Kur'an nepromijenjen i da nema varijanti u njihovom spisu i da muslimani diljem svijeta koriste jedan te isti Kur'an jer je svako pokvarenje Kur'ana trebalo da bude sačuvano od Allaha... (Sura 15:9).
Kada se dalje istraži "nepromijenjen i očuvan" tekst Kur'ana...
Jedan je otkrio da to nije istina; ovo je lažno.
Prijatelju muslimanu, jesi li otvoren za istinu?
Otvoreni i voljni sami dublje pogledati problem?
Mogu li vas pitati: Da li sami čitate i proučavate cijeli Kur'an?
Znate li uopće koliko ajeta ima u Kur'anu? (Odgovor koji sam pronašao bio je vrlo zanimljiv: dat ispod)
Tijekom svog istraživanja pronašao sam mnogo različitih varijacija muslimana dok sam pokušavao ovisiti o njihovoj (vašoj) vjeri i vašem Kur'anu.
Nekoliko stvari koje sam pronašao o vašem veličanstvenom Kur'anu, o tvrdnji islama – za koju razumijem da i vi još uvijek vjerujete – da postoji samo JEDAN TEKST...
Ono što sam pronašao je sljedeće…
To nisu samo mnoge pogreške i proturječnosti u tekstu Kur'ana koje su gore opisane, već... postoji više od jedne takozvane izvorne arapske verzije Kur'ana.
Iz sljedećeg posta izgleda... Sedam različitih verzija Kurana.
- "Što je rečeno o El-Mutaawwilinu (onima koji stvaraju krivo mišljenje o nevjerici o svojoj braći muslimanima). Umer bin Al-Khattab je rekao: "Čuo sam Hišama bin Al-Hakima kako uči suru-el-Furqan za života Allahovog Poslanika (PILA). Slušao sam njegovo učenje i primijetio da ga je učio na nekoliko različitih načina kojima me Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije naučio.
- Dakle, htio sam ga preskočiti za vrijeme njegove molitve, ali sam čekao dok ne završi namaz nakon čega sam mu stavio, ili njegovu gornju ili svoju gornju odjeću, oko vrata, uhvatio ga za nju i upitao ga: "Tko je učio ti si ovo Sura?" Odgovorio je: "Allahov Poslanik me tome podučio." Rekao sam (mu): "Izrekao si laž! Tako mi Allaha, Allahov Poslanik me je naučio ovoj suri koju sam čuo da učiš." Pa sam ga odvukao do Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, rekao sam: "O Allahov Poslaniče! Čuo sam ovog čovjeka kako uči suru-el-Furkan na način na koji me ti nisi naučio, a ti si mene naučio suru-al -Furqan." Na to je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "O Omere, pusti ga! Uči, o Hišame." Tako je Hisham recitirao pred njim na način na koji sam ga čuo kako recitira. Allah'Apostol (SAW) je rekao: "Ovako je otkriveno."
- Tada je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Uči o Omere." Dakle, izrecitirao sam ga. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: "Ovako je objavljeno." Zatim je dodao: "Ovaj Kur'an je objavljen da se uči na sedam različitih načina, pa ga recite koji vam je lakši." (Vidi hadis br. 514 tom 6) Vol. 9 - Otpadnici - Poglavlje 9 27/30)
Ono što sam također otkrio je da postoji - mnogo varijanti čitanja Kur'ana:
„Muslimani napadaju Bibliju na temelju toga da ponekad ima proturječne formulacije iz različitih rukopisa.
Ipak, upravo je to slučaj s tekstom Kur'ane. Postoje mnoga proturječna čitanja o tekstu Kurane kao što je Arthur Jeffery pokazao u svojoj knjizi, Materijal za povijest teksta Kurana " (New York, Russell F. Moore, 1952.).
- Spominje varijante čitanja u Kuranu: Dashti, 23 godine, str. 28
- Spominje varijante čitanja u Kuranu: Mandudi, Značenje Kur'ana, str. 17-18 (prikaz, stručni).
- Spominje Variant čitanja u Kuranu: McClintock i Strong, Cyclopedia, V152).
- "[Kuran] je imao veliki broj varijanti, koje nisu uvijek beznačajne" (Islam, str. 189).
- "Zanimljivo je primijetiti da se u znanstvenim muslimanskim časopisima počinje nerado priznavati činjenica da postoje različita i proturječna čitanja o tekstu Kur'ana" (Jedan primjer bi bio Saleh al-Wahaihu, "A. Studija sedam kur'anskih varijanti," Međunarodni časopis za islamske i arapske studije, Vol. V (1989), #2, str. 1-57).
- "Muslinski izvještaji o povijesti tekstova Kur'ana su masa zbrke, kontradiktornosti i nedosljednosti" (Burton, Zbirka, str. 231).
- "Abdollah se odrekao islama uz obrazloženje da se objave, ako su od Boga, ne mogu promijeniti na poticaj pisara kao što je on. Nakon svog otpadništva otišao je u Meku i pridružio se Qorayshitima" (Dashti, 23 godine, str. 98).
- "Postoji neki odlomci u Kur'anu koji su kontradiktorni, muhamedanski liječnici otklanjaju svaki prigovor odatle doktrinom ukidanja; jer kažu da je Bog u Kur'anu naredio nekoliko stvari koje su iz dobrih razloga kasnije ukinute i ukinute" (E. Wherry, Sveobuhvatni komentar na Kurun, str. 110).
- "Zapanjujuće je kako su prijatelji i neprijatelji mogli dopustiti da se tako kompromitirajući postupak u sustav uvede (Canon Sell u svom djelu, Historical Development of the Qura, Madras: Diocesan Press, 1923, str. 36- 37).
- "Kada je Muhamed umro nije postojao jedinstveni kodeks svetog teksta" (Caesar Farah, Islam: Beliefs and Observations, New York; Barrons, 1987, str. 28).
- "Jedno je sigurno i otvoreno je priznato predajom, naime, da nije postojala nikakva zbirka otkrivenja u konačnom obliku, jer, dok je on bio živ, ranijim su se dodavala nova" (The Shorter Encyclopedia of Islam str. 271).
Nije li ovo dovoljan dokaz da je muslimanska tvrdnja lažna?
Konačni dokaz nalazi se na koricama ove knjige.
Što muslimanski i nemuslimanski učenjaci kažu o poznatim varijacijama ili verzijama Kur'ana koje se danas koriste u svijetu:
- "Zbog činjenice da kufsko pismo kojim je izvorno napisan Kuran nije sadržavao naznake samoglasnika ili dijakritičkih točaka , muslimani priznaju varijanta čitanja kao jednako mjerodavna ." (NJ Dawood, Koran, Middlesex, Engleska: Penguin Books, 1983, str. 10, uvod u Dawoodov prijevod Kurana)
- "Popis razlika između ova dva prijenosa je dug, ... (međutim) Jednostavna je činjenica da nijedna razlika, bila je vokalna (vokalne i dijakritičke točke) ili grafička (osnovno slovo), između prijenosa Hafsa i prijenosa Warsha ima neki veliki utjecaj na Mnoge su razlike koje uopće ne mijenjaju značenje, a ostale su razlike s učinkom na značenje u neposrednom kontekstu samog teksta , ali bez značajnijeg šireg utjecaja na muslimansku misao. Jedna razlika (Q. 2/184) utječe na značenje za koje bi se moglo tvrditi da ima šire razgranate." (Adrian Brockett, `Vrijednost prijenosa Hafsa i Warsha za tekstualnu povijest Kurana', Pristupi povijesti Tumačenje Kur'ana, ur. Andrew Rippin; Oxford: Clarendon Press, 1988, str. 34,37)
- " Čitanje Abu `Amra u verziji al-Duri... prevladava u Sudanu, Nigeriji i Srednjoj Africi ." (Labib as-Said, Recitirani Kuran: Povijest prve snimljene verzije, tr. B. Weis, et al, Princeton, New Jersey: The Darwin Press, 1975., str. 84)
- Određene varijante čitanja su postojale i, doista, opstajale su i povećavale se kako su ashabi koji su naučili tekst umirali, i zato što je početni (osnovni) arapski pismo, bez znakova samoglasnika, pa čak i potrebnih dijakritičkih znakova za razlikovanje pojedinih suglasnika, bio neadekvatan. ... - U 4. islamskom stoljeću odlučeno je da se pribjegne (povratak) na "čitanja" (qira'at) koja se prenose od sedam autoritativnih "čitatelja" (qurra'); kako bi se, osim toga, osigurala točnost prijenosa, svakom su dodijeljena dva "predajnika" (rawi, pl. ruwah). - Iz ovoga je proizašlo sedam osnovnih tekstova (al-qira'at as-sab', "sedam čitanja"), od kojih svaki ima dvije prenesene verzije (riwayatan) s samo manjim varijacijama u frazama, ali svi sadrže precizne samoglasnike i druge potrebne dijakritički znakovi. Autoritativni "čitatelji" su: Nafi (iz Medine; d.169/785) Danas preovlađujuće štivo, koje šire egipatski čitatelji Kurana, ono je o `Asimu u prijenosu ( riwayah ) Hafsa (u. 190/805). U Maroku, međutim, čitanje Je Ono OD Nafi`au riwayah od Warsh (u. 197/812), I Magrebinski Kurani Su napisani u skladu s tim. (Cyril Glassé, The Concise Encyclopedia of Islam , San Francisco: Harper & Row, 1989., str. 324) |
3. Popis od 20 varijanti Kur'ana!
Ovdje je popis od 10 čitatelja, od kojih svaki ima dvije verzije
Čitatelji i njihove prenesene verzije | |
Čitač | Odašiljač |
Čitatelji "Sedmorice". | |
Nafi` | Warsh |
Qalun | |
Ibn Kathir | al-Bazzi |
Qunbul | |
Abu `Amr al-'Ala' | Al-Duri |
al-Suri | |
Ibn `Amir | Hisham |
Ibn Dhakwan | |
Hamza | Khalaf |
Khalad | |
al-Qisa'i | al-Duri |
Abu'l-Harith | |
Ebu Bekr `Asim | Hafs |
Ibn `Ayyash | |
Čitatelji "Tri". | |
Ebu Džafer | Ibn Wardan |
Ibn Džemaz | |
Ya`qub al-Hashimi | Ruways |
Rawh | |
Khalaf al-Bazzar | Ishaq |
Idris al-Haddad |
Ima još više Re
Čitatelja je još više od ovih, ali ovi se smatraju najmjerodavnijim.
Dakle, ono što je pronađeno je dokaz da postoji 26 varijanti Kur'ana na arapskom jeziku koje danas svatko može kupiti u knjižarama, pa čak i na internetu.
Pitanje je… Koja je takozvana originalna ili tradicionalna verzija Muhameda?
Ovo pitanje je postavljeno Yasir Qadhi, muslimanskim učenjacima i vodećim islamskim teologom, ali on nema odgovore na to i složio se s Jayom Smithom, Brubakerom i drugima rekavši "Da standardni narativ ima rupe u sebi".
(Možete čuti da je Qadhi, u intervjuu s MohammedHijabom , 8. lipnja, to morao priznati na javnom videu, kasnije isključio odjeljak za komentare i kasnije izbrisao taj video?) Što to govori?
Ove informacije možete pogledati ovdje ; jako zanimljiva stvar...
Qadhi se također složio s Jayem Smithom da " Islam ima krizu vjere s 23% koji postaju Otpadnici!" . Nakon toga... Qadhijevi loši maniri u rješavanju ovih problema bili su posvuda po internetu.
Poslušajte cijeli intervju Yasira Qadhija:
- U ovom intervjuu bilo je pitanje (za njih kriza) koje se odnosi na razne ahrufe i kira'ate - tj. verzije - Kur'ana.
- U intervjuu islamski učenjak, dr. Yashir Qadhi, uopće ne objašnjava to pitanje i radije ponavlja da se o tome radije ne bi trebalo javno raspravljati. Zašto ne? (Pogledajte referencu ispod)
(Pogledajte 1 h 20 min do 1 h 30 min za citate)
Napomena : Od (otprilike) srpnja 2020. dr. Qadhi je ovaj videozapis postavio na "privatan" tako da se više ne može gledati. Međutim, još uvijek možete pogledati veći dio intervjua tražeći na YouTubeu "yasir qadhi muhammad hijab očuvanje Kur'ana" ili slične riječi.
4. Više o različitim verzijama Kur'ana
Više o različitim verzijama Kur'ana, koje je predstavio brat Ismael, nekadašnji muslimanski arapski učenjak (onaj koji vrlo dobro poznaje arapski jezik i tradiciju jer je bio muslimanski apologet 16 godina prije nego što je napustio islam).
Njegovo svjedočanstvo zašto je napustio islam nakon 16 godina obrane Muhameda i vjere možete poslušati ovdje)
Brat Ismael je također jednom vjerovao - kao i većina muslimana - da je Kur'an nepromijenjen i da nema varijanti u njihovom spisu. Muslimanima se govori da svi muslimani diljem svijeta koriste jedan te isti Kur'an.
Nakon što je napustio islam počeo je postavljati pitanja: Je li to istina? Njegovo istraživanje istine dobilo je izvanredne odgovore.
Otkrio je da može ući u mnoge lokalne islamske knjižare i pitati koje verzije Kur'ana prodaju.
Ova je iz knjižare u Jordanu... 24 arapske verzije.
On predstavlja mnoge dokaze takvih varijacija u arapskim verzijama dostupnim za kupnju u mnogim knjižarama - svi tvrde da su "originalna" verzija Kur'ana od Muhammeda. Vidite i sami – nisu uvijek sitne korekcije; ponekad su velike varijacije koje mijenjaju cjelokupno značenje teksta.
Smijem li pitati svog prijatelja muslimana kojeg sam spomenuo gore (onog koji me je pitao zašto nastavljam braniti svoju kršćansku vjeru, a ne radije čitati Kur'an i prešao na islam) – Prijatelju, mogu li i tebi postaviti isto pitanje:
„Zašto nastavljaš braniti svoju islamsku vjeru i Kuran za koji se stalno dokazuje da su pogrešni i korumpirani?
Pitao sam te prije: Koliko ajeta ima u tvom Kur'anu? Dali si znao?
Također sam te pitao: Koju verziju Kur'ana koristiš?
• Jeste li i prije znali da postoje razlike?
• Je li vaša verzija Hafs ili Warsh? Ili drugi?
Otkrio sam da je broj ajeta u Hafsu 6236, dok Warsh ima samo 6214 ajeta. Jesam li u pravu? Zar se ne tvrdi da nijedan ajet Kur'ana nikada nije promijenjen? Pa kako ovo funkcionira?
Koji je točan? Koja je prava verzija? Kojeg je Muhamed recitirao? Koja odgovara vječno sačuvanim pločama koja je kod Allaha kako vjerujete.
5. Koliko su važne razlike između verzija Kur'ana?
Onim muslimanima koji i dalje vjeruju da je Kur'an nepromijenjen i da nema varijanti...
Dobio sam ovaj komentar od osoba na Facebooku: “Lagali ste na svom postu o raznim verzijama Kur'ana; Jedine manje jezične razlike.; Pokažite mi jednu razliku između Hafse i Warsha?”
Netko drugi je odgovorio: "One su verzije vašeg arapskog Kur'ane... Vaši šeici i imam vam neće reći istinu"
6. Još jedan pogled na razliku između Hafse i Warsha .
Što je Warsh i po čemu se razlikuje od Hafse?
Kratko objašnjenje ovog pitanja:
Čini se da trenutno u svijetu postoji više od 30 različitih verzija/čitanja/kiraata/kurana.
Qira'at, u vezi s Kur'anom, je ponavljanje teksta koju je napravila grupa učenjaka; u islamu je bilo 30 pučkih.
10 je bilo 'službenih čitatelja', a još 20 studenata koji su radili ispod čitača, poznatih kao 'odašiljači'. (To je već objašnjeno gore)
Oni su bili odgovorni za pažljivo proučavanje 'rasm' (skeletne strukture teksta) i zatim odredili gdje staviti točke i samoglasnike na različita mjesta.
Nazivi popisa od 10 čitača i odašiljača već su navedeni gore)
Napomena: Bilo koju od ovih zasebnih verzija možete naručiti danas putem interneta.
Među svim tim različitim Qira'atima, postoji nevjerovatnih 93 000 razlika.
Jedan je izabran da bude standardni Qira'at bio je Hafs, 1924. Nitko ne zna zašto su odabrali ovaj.
Hafs je bio student/odašiljač koji je umro 796. godine. Živio je u Kufi. Nadalje, Hafs čak nije bio ni jedan od 'Čitatelja', niti je živio uz proroka Muhameda, niti za vrijeme kralja Osmana.
Muhammad Al-Hussaini al-Hadad, egipatski učitelj na Sveučilištu u Kairu, zamoljen je od tamošnjeg Ureda za obrazovanje da odabere 'jednog' od Qira'ata kao mjerodavnoga.
To je on koji je izabrao Hafsa. Njegove vjerodajnice nisu poznate, a čini se da nitko ne zna zašto je odabrao Hafsa. To se dogodilo 1924. godine.
“Argument od 1400 godina star Osman” postoji tek 100 godina. To je nedavni argument koji se trenutno raspada jer potpuno pada na testu 'povijesne kritike'.
Sada je vrlo jasno da postoji mnogo verzija arapskog Kur'ana. (Čini se da su dvije najpopularnije verzije Hafs i Warsh s ostalima kao što su Qalun, Al-Duri, Al-Bazzi, itd.)
Je li tvoja verzija Hafs ili Warsh? (Netko mi je rekao da morate pogledati prvi ajet sure al-Fatihah. Ako postoji broj "1" nakon ajeta Bismillah, onda imate verziju Hafsa. Ako nema "1", imate verziju Warsh .
Čini se da, ako ste u Saudijskoj Arabiji, koristite Hafove. Ako živite u Maroku, koristite Warsh.
Jeste li znali …
- Da je službena verzija Kur'ana finalizirana tek 1924. u Kairu u Egiptu?
- Kur'an je službeno odobren tek 1985. godine u Saudijskoj Arabiji.
Muslimanski učenjaci već dugo znaju da postoji nekoliko verzija Kur'ana, ali toliko dugo čuvaju ovu tajnu? Zašto?
Koliko su važne te varijacije ili su to samo male razlike?
Nekoliko upućenih muslimana koji su svjesni postojanja ovih različitih verzija reći će da postoje vrlo male razlike, uglavnom vokalne varijacije. Opet, ovo nije istina.
Evo nekoliko primjera varijanti teksta koji se mogu naći u arapskim Hafs i Warsh koji pokazuju da su kur'anski tekst i samo značenje promijenjeni!
Pokažimo samo jedan primjer razlike između Hafse i Warsha:
Sura 98:6 Uopće nije mala razlika!
- 2:125 u Hafsu je وَاتَّخِذوْا "WatakhIzu" (Ti ćeš uzeti) / U Warshu je وَاتَّخَذوْا "WatakhAzu" (Uzeli su/napravili).
U 2:125 jedna verzija daje naredbu, dok druga iznosi povijesno opažanje.
- Još jedna: 3:146 u Hafsu je قاتل “Qatal” (borila se) / u Warshu je ُقتل “Qutil” (Ubijeni).
U 3:146 razlika je između proroka i onih s njim koji su ubijeni, dok u drugom razlika samo znači da su se borili na njegovoj strani.
- Ima još: potražite 2:85, 15:8, 21:4, 33:68, 42:30, 48:17 u obje ove verzije i uvjerite se sami.
Zapravo, ako dalje proučavate, otkrit ćete da je broj stihova u Hafsu 6236, dok Warsh ima samo 6214 stihova (druge verzije pokazuju 6616, 6217, 6204 stiha, itd.).
Jeste li bili svjesni toga? Vjerojatno ne. Zašto ne? Zašto vam vaši znanstvenici to nisu rekli?
Koja je prava verzija? Hafs ili Warsh? Ili drugi?
Da li je to Hafs ili Warsh koji je sačuvan u vječnim pločama kod Allaha?
Allah je rekao da će sačuvati njegove riječi. (Sura 15:9)
[Za vaš interes, ako želite proučiti Greenov potpuniji istraživački članak o ovoj temi ]
Kako su muslimani odgovorili na ove činjenice? Nevjerojatno!
Jedan musliman mi je odgovorio ovako: " Samo neupućeni musliman će napustiti islam zbog rivaje Kur'ane, uprkos načinu prenošenja, Kur'an je i dalje najčistiji spis na Zemlji"
To znači... Samo stavite glavu u zemlju i nastavite kao i obično.
"Moj je um sređen. Nemojte me brkati s činjenicama"
7. ŠTO? MOŽDA KURAN NIJE OD ALLAHA.
Jeste li se ikada zapitali i pomislili...? Zašto islamski kritičari kažu ovo...
ZAŠTO KURAN NIJE OD ALLAHA?
Zašto ne pratite Post na Facebooku za vrlo informativnu prezentaciju činjenica .
Pronašao sam još dvije web stranice koje se opširno bave svim gore navedenim pitanjima.
Želim podijeliti s vama kako biste tamo mogli nastaviti svoje istraživanje...
https://thereligionofpeace.com/.../quran-not-from-allah.aspx
Ja ... answering-islam.org
Zašto ne biste sami pročitali opsežne članke o svim ovim pitanjima?
Prema ovoj web stranici, muslimanske tvrdnje o Kur'anu koncentriraju se na teme o
· Tekstualni integritet (današnji tekst je isti kao što ga je recitirao Muhamed)
· Logička dosljednost (nema proturječnosti unutar Kur'ane).
· Čudesne značajke
o Znanstvene izjave (daleko ispred svog vremena)
Pregledni članak koji se dotiče mnogih od gore navedenih pitanja:
Navodno božansko porijeklo Kur'ana : [ 1. dio ], [ 2. dio ]
Usporedba najboljih argumenata za kršćanstvo i islam:
uskrsnuće naspram Kur'ana u svjetlu logike
Daljnja pitanja koja treba istražiti su
· Nepotpunost i nepovezanost Kur'ana
· Da li je Kuran sačuvan? (ispituje teološki problem)
· Ukidanje u Kur'anu
o Ukidanje onoga što Sotona predlaže? — Svježi pogled na razlog ukidanja u Kuranu
o Obećanje i ispunjenje u Bibliji (za razliku od poništenja)
o Biblijsko dovršenje naspram islamskog ukidanja : [ 1. dio ], [ 2. dio ]
o Razni članci s informacijama i razmišljanjima o pitanju ukidanja: [ * ], [ * ], [ * ], [ * ], [ * ], [ * ], [ * ]
o Legende, mitovi i bajke ugrađene u Kur'an
· Tumačenje Kur'ana
o Teme u Kur'anu (učenje Kur'ana o raznim temama)
§ Što Kur'an kaže o Bibliji (stranica s pregledom)
o Komentar pojedinih odlomaka (alternativni tefsir)
o Sveobuhvatni komentar E. M. Wherryja na Kur'an
· Pitanja u vezi s prijevodom Kur'ana
o Prijevodi Kurana (povijest, pregled) [također kao PDF ]
o Je li Kur'an prevodiv? Rano muslimansko mišljenje
o Procjena engleskih prijevoda Kur'ana
7. Dakle, koliko različitih verzija Qira'ata/Kurana sada postoji?
Gornja lista sama po sebi dokazuje ovu stvar, a nažalost broj različitih Qira'ata/Kurana nastavlja rasti kako se otkrivaju i izvještavaju.
Profesor Hatun Tash je 2016. otkrio 26 različitih Kurana, koji ih je kasnije predstavio na 'Speakers Corner' u Londonu Engleska uz pomoć dr. Jaya Smitha. Suočili su se s teškim protivljenjem unatoč jasnim dokazima koje su imali u svojim rukama.
Ova dva stručnjaka posvetili su mnogo godina proučavanju povijesti islama i autentičnosti Kur'ana. Dr. Jay Smith započeo je svoje znanstveno istraživanje na ovom području tijekom svog boravka u Indiji, a službeno se počeo baviti ovim pitanjem u javnom okruženju od 1995., počevši od debate u Cambridgeu.
Njihova otkrića su fenomenalan napredak.
Nijedan musliman se nije suočio s 'tekstualnim povijesnim analizama Kur'ana. Dva muslimanska učenjaka nikada nisu osporavala 6 rukopisa, svaki na svojim cijenjenim mjestima, u Turskoj, Uzbekistanu, Parizu, Londonu, Egiptu i Jemenu.
8. Analiza problema Qira'at dr. Jaya Smitha.
Dr Jay Smith iz © Pfander Centra za apologetiku - SAD, 2020. napravio je potpunu analizu Qira'at problema koji je potresao muslimanski svijet tijekom 2020. godine.
U ovom dvosatnom videu on otkriva 10 područja koja su danas stvorila zagonetku za muslimane, toliko da su njihovi znanstvenici i popularni YouTuberi bili prisiljeni brisati intervjue na tu temu u roku od nekoliko tjedana, zbog njihove potpune nesposobnosti da objasne zašto postoje više od 30 različitih Qira'at Kur'ana, unatoč njihovim prigovorima da je ikada postojao samo 1 Kur'an.
[Pogledajte video ovdje... https://youtu.be/2_v6BkxYtEc ]
Ovih 10 područja u videu uključuje:
[1] Što tvrde moderni muslimanski vođe?
[2] Definirano 30 dijakritičkih varijanti
[3] 30 'službenih' varijanti Kur'ana
[4] Kako je nastao Qira'at
[5] Je li bilo više od 30 kiraata?
[6] Pogled na neke Qira'at varijante
[7] Uspoređivanje Hafsa s Warshom
[8] Hafsov kanonizirani tekst iz 1924
[9] Kako je odabran Hafsov kanonizirani tekst
[10] Zaključci
Ispod YouTube videa je sažeti 21 zaključak Jaya Smitha:
1) Muslimani su prisiljeni reći da je Kur'an savršeno očuvan zbog Sura 10:15; 15:9; & 18:27
2) Moderni učenjaci iznose tvrdnje za koje se ne mogu nadati da će ih podržati (tj. "Nijedna riječ ili slovo se nisu promijenili") Njihove tvrdnje izazivaju pustoš u muslimanskim zajednicama, nakon 8. lipnja 2020.
3) Nikada nije postojao samo 1 Kur'an, a sigurno ni jedan iz 7. stoljeća
4) Treba priznati činjenicu da arapski nije mogao tako rano prihvatiti pisani tekst
5) Kako bi Muhamed mogao primiti 7 recitacija (dijalekata) ako je živio samo u Meki i Medini?
6) Ako je postojao kanonski 'Quraishi' Kur'an do 652. godine, gdje je on danas?
7) Nadalje, gdje se 5 'Quraishi' kopija šalju u Medinu, Meku, Basru, Kufu i Damask?
8) Što se dogodilo Ubai ibn Ka'bu, Ibn Mes'udu i Ibn Musaovim rukopisima? Gdje su?
9) Qira'at Kur'ani iz 8. stoljeća počinju se pojavljivati tek više od 100 godina nakon Muhamedove smrti; To dokazuje da nikada nisu poznavali Muhameda, niti su čak radili u njegovom stoljeću.
10) Izabrani su još kasnije, između 936. – 1429. godine, dakle 300 – 800 godina prekasno!
11) Dakle, 'sedam' kiraata iz 8. stoljeća ne mogu biti isto što i 'Džibrilovih sedam' 'Recitata' iz 7. stoljeća
12) Budući da je Osman uništio iračke i sirijske 'recitacije', zašto se one iznenada ponovno pojavljuju u 8. stoljeću?
13) Zašto je samo 8 od 30 službenih kiraata iz područja u kojima bi Kuraiši postojali (Hidžaz)?
14) Sada nalazimo da je bilo mnogo više od 30 Qira'ata; vjerojatno blizu 700!
15) Zanimljivo je da su Qira'ati prvenstveno odabrani zbog popularnosti i geografskog položaja; Ne bi li 'Rawi' (Odašiljač) trebao imati isti scenarij kao njegov 'Čitač', da bi bio legitiman? Svaki je napisao svoj jedinstveni scenarij, s više od 93.000 razlika između njih samo 23.
16) Nijedan od Qira'at Kur'ana nije imao nikakvu tekstualnu kritičku analizu; Nitko nije pokušao pronaći najraniji rukopis koji bi se upotrijebio kao model; Nitko nije pogledao tekst bilo kojeg od sljedećih Qira'at Kur'ana
17) Hafs, kanonski Qira'at nije bio član prvih 7, niti sljedećih 10; •Bio je nepouzdan, slab, nepovjerljiv i lažov, koristio je nepoželjan materijal i izmišljene lance, tako da su ga drugi izbjegavali i odbijali koristiti; •U početku je izabran kako bi standardizirao srednjoškolske ispite iz Kurana, ali samo u Kairu; •Odabran je u političke svrhe (Otomanski su ga više voljeli od ostalih...ali zašto?)
18) Odabrala ga je vlada Saudijske Arabije prije samo 35 godina, iz svrsishodnosti; Ipak, zašto je arapska vlada odabrala irački dijalekt umjesto vlastitog kuraišijskog dijalekta?
19) Nigdje u cijelom ovom procesu nitko nije koristio TEKSTUALNU KRITIKU (tj. je li Hafov tekst bio sličan, ili čak blizak izvornom osmanskom kuraišijskom tekstu)
20) Razlog? Nije postojao osmanski Kuraishi rukopis s kojim bi se mogao usporediti!! Nema ih ni danas!!!
Zaključak: Iz onoga što smo istražili i pronašli možemo zaključiti da:
- Kur'an uopće nije stvorio Bog
- Kur'an nije poslan Muhammedu između 610. – 632. godine
- Kur'an nije dovršio Osman 652. godine
- Kur'an je promijenjen u posljednjih 1300 godina
- Kur'an je konačno sastavljen 1924. godine, a ozvaničen 1985. godine
- Dakle, Kur'an je samo 96...ne čekajte...35 godina!
- Posljedično, mnogi od nas su stariji od Kur'ane!
9. Još više informacija o 30 različitih verzija Kur'ana
Muslimani vjeruju da Kur'an nema različite verzije; samo jedan na arapskom s različitim prijevodima.
Ovo je još jedan video koji pokriva drugačiji aspekt iste teme , a predstavili su ga znanstvenici koji stvarno znaju o čemu govore: Jay Smith i Al Fadi.
Predstavili su 26 različitih verzija Kur'ana (od ukupno 31) koje je Hatun Tash mogao kupiti na tržištima u Jordanu, Maroku i Jemenu. Svaki je kreirao studenta koji živi u gradovima Meki, Medini, Damasku, Kufi i Basri između 8. i 10. stoljeća.
Od ovih 26 do eventualno 37 različitih učenika dobivamo različite Qira'at škole koje su danas popularne. Promatrajući samo 26 Kurana koje su prikazali, Hatun i njezin tim u Londonu već su pronašli gotovo 60.000 razlika između njih
(Napomena: od ove snimke broj se povećao na 93.000 razlika).
Kur'an koji se danas koristi u cijelom svijetu stvorio je jedan student koji živi u gradu Kufi koji je umro 796. godine, što je 144 godine nakon Muhameda.
Oko ovih različitih Qira'at Kurana muslimani danas misle da je rasprava o promijenjenim Kur'anima laž. Nisu mogli biti dalje od istine. Te su dijakritičke razlike, zajedno s vokalizacijom, nastale stoljećima kasnije.
Dakle, uopće ne govorimo o tim kasnijim Qira'at razlikama, već o mnogo ranijim i štetnijim razlikama u konsonantskom pismu. To je fokus naše rasprave ovdje.
Stoga, kada je Osman (ako je ta priča uopće istinita) odlučio spaliti kur'anske rukopise koji se nisu slagali s njegovim kanoniziranim Kur'anom 652. godine nove ere, on ih nije spaljivao zbog različitog čitanja Qira'ata ili Ahrufa kako muslimani danas sugeriraju.
Osman ih je spaljivao jer su se njihova slova (njihova suglasnička) razlikovala od njegovih."
Druga web stranica answering-islam.org također se bavi proturječjima u Kur'anu , ali kako pokriva većinu istog materijala o kojem je već bilo riječi, ostavljamo ga ovdje.
Posjetite i ove hashtagove…
- #Rupe_u_Kuranu
- # Kuran_Protivrječnosti
- # Kuran_Greške
- #Kuranske_Verzije
ZA NASTAVAK ČITANJA SLJEDEĆE POGLAVLJE
Kommentare
Kommentar veröffentlichen