Poglavlje 11.12.
Hadž i Kaba
Većina muslimana će znati i složiti se sa sljedećim informacijama ono što se naziva Standardni islamski narativ (SIN). Možda su podaci o Ismaelu i Kaabi i ono što Biblija kaže o svemu tome manje poznati.
Dobrodošli da testirate ove informacije i pružite činjenične ispravke i dokaze o tome gdje su pogrešne.
1. Što je hadž?
Muslimanski hadž je muslimansko hodočašće u Meku i peti stup islama.
Svaki musliman koji je u mogućnosti mora otići na ovo hodočašće u Meku (rodno mjesto islama) barem jednom u životu. Hodočasnici obavljaju svete obrede i slijede Muhamedove korake.
To se od njih traži.
Tražiti oproštenje grijeha i priliku za vječni život.
Imati božanski susret.
Je li moguće da u obredima hadža ima paganskog porijekla?
Vrlo zanimljiv članak Johna Gilchrista ukazuje na pogansko porijeklo ceremonija hadža. Zasigurno je značajno da su, kako se prakticiraju do danas, ove ceremonije potpuno iste kao i one koje su prakticirali poganski Arapi. Trebamo li ozbiljno prihvatiti sugestiju da iako su obožavali idole i kamene slike, Arapi su nekako održavali hodočasničke obrede upravo onako kako ih je nekoliko tisućljeća ranije prakticirao sam Abraham? Ili nije mnogo vjerojatnije da je Muhamed svrsishodno zadržao poganske običaje, suptilno im dajući abrahamski naglasak? Čini se da je teško odoljeti zaključku da ovaj "čudan skup ceremonije poganskog arapskog podrijetla koje je Muhamed uključio u svoju religiju" (Hurgronje, Muhamedanizam , str. 160) nije ništa više u islamu nego "neobičan dio poganstva" (Bell , Postanak islama u njegovom kršćanskom okruženju , str.74).
Više o hadžskom hodočašću u Meku pročitajte ovdje.
Kaaba, također napisana Kaʿbah, je malo svetište koje se nalazi blizu središta Velike džamije u Meki i koje muslimani posvuda smatraju najsvetijim mjestom na Zemlji. Muslimani se orijentiraju prema ovom svetištu tijekom pet dnevnih namaza, sahranjuju svoje mrtve okrenute prema njegovom meridijanu i njeguju ambiciju da ga posjete na hodočašću, odnosno hadžu, u skladu sa naredbom iznesenom u Kur'anu.
Struktura u obliku kocke visoka je otprilike 50 stopa (15 metara), a pri dnu je oko 35 x 40 stopa (10 x 14 metara). Izgrađen od sivog kamena i mramora, orijentiran je tako da mu uglovi približno odgovaraju točkama kompasa . Unutrašnjost ne sadrži ništa osim tri stupa koji podupiru krov i niz višećih srebrnih i zlatnih svjetiljki. Tijekom većeg dijela godine Kaaba je prekrivena ogromnom tkaninom od crnog brokata , kiswah . Smješten u istočnom uglu Kaabe je Crni kamen iz Meke , čiji su sada slomljeni komadi okruženi prstenom od kamena i povezani teškom srebrnom trakom. Prema predaji, ovaj kamen je izvorno sišao s neba ili je dat Adamu nakon njegovog protjerivanja iz raja kako bi dobio oproštenje svojih grijeha. Legenda kaže da je kamen izvorno bio bijel, ali je postao crn upijajući grijehe nebrojenih tisuća hodočasnika koji su ga ljubili i dodirivali.
Čini se da tradicija da je kamen izvorno sišao s neba objašnjava njegovo porijeklo i uzvišenost.
Burton je vjerovao da se radi o aerolitu i vrlo je vjerojatno da je to bio jednostavno meteorit prema kojemu su primitivni Arapi, budući da je pao s neba, bili tretirani sa strahopoštovanjem. Podsjećamo na Artemidin hram u Efezu koji je bio vrlo cijenjen jer je sadržavao "sveti kamen koji je pao s neba" (Dj 19,35).
Crni kamen je, po svoj prilici, bio jednostavno meteorit kojeg su Arapi na isti način poštovali kao boga. Njegovo zadržavanje u islamu, posebno primitivni običaj ljubljenja, dovoljno govori o paganskom karakteru hadžskog hodočašća u cjelini.
U ovoj publikaciji također su neke zanimljive informacije o podrijetlu kamenovanja demona u Mini.
3. Može li Ismael biti Muhamedov otac i graditelj Kabe?
Prema muslimanskoj tradiciji, Abraham i Ishmael sagradili su Kabu, kockastu strukturu u Svetoj džamiji u Meki. Ali izvan ovih tradicija nema apsolutno nikakvih dokaza za ovu tvrdnju - bilo epigrafskih, arheoloških ili dokumentarnih.
Snouck Hurgronje je doista pokazao da je Muhammad izmislio priču kako bi svojoj vjeri dao arapsko porijeklo i okruženje; ovom briljantnom improvizacijom Muhamed je uspostavio neovisnost svoje vjere, u isto vrijeme inkorporirajući u islam Kabu sa svim njezinim povijesnim i vjerskim asocijacijama za Arape. (Ibn Warraq, Zašto ja nisam musliman [Prometheus Books, Amherst NY 1995.], str. 131; podebljano naglasak naš)
Prema Svetoj Bibliji, Ishmael se nastanio u Paranu i oženio Egipćanina od koje je imao dvanaest sinova:
"Živio je u pustinji i postao strijelac. Dok je živio u pustinji Paran, majka mu je dobila ženu iz Egipta." Pročitajte u Postanku 21:13-21
Sveto pismo locira Paran blizu Izraela (Kanaan) i Egipta, južno od Jude. John L. McKenzie u svom biblijskom rječniku bilježi:
Paran (Hb pa'ran , najčešće naziv pustinjske regije). Ime mjesta Elparan (Post 14,6) bez sumnje je povezano s pustinjom; neki znanstvenici smatraju da je ovo mjesto identično s Elathom*.
Pustinja Paran bila je dom Jišmaelaca (Post 21,21). Bio je to, itinerar prema P (usp. Petoknjižje), koji su Izraelci dosegli nakon pustinje Sinaj (Nm 10,12) i neko vrijeme su utaborili u ovoj pustinji (Nm 10,12; 13,3, 26). , misija i povratak izviđača). U Dt 1:1 Paran je nejasno definiran kao mjesto u pustinji. Hadad Edomac prošao je pustinju Paran na svom putovanju od Midijana* do Egipta (1. Kraljevima 11:18). Paranske planine su mjesto s kojeg se javlja teofanija* (Dt 33,2; Hab. 3,3); kao i većina drugih imena koja se spominju u teofanijama, Paran odražava područje S Jude. Pustinja Paran je vjerojatno ono područje Negeba* koje se nalazi južno od Kadesh-barnea*. (McKenzie, str. 637)
Bivši musliman Ibn Warraq je zaključio:
Rečeno nam je da je [Abraham] rođen u Kaldeji i da je bio sin siromašnog lončara koji je zarađivao za život izrađujući male idole od gline. Jedva je vjerodostojno da je sin ovog lončara otišao u Meku, 300 milja daleko u tropskim krajevima, putem neprohodnih pustinja. Ako je bio osvajač, bez sumnje je ciljao na lijepu zemlju Asiriju; a da je bio samo siromah, kako je prikazan, nije osnovao nikakva kraljevstva u stranim krajevima. — Voltaire
Za povjesničara, Arapi nisu više potomci Ishmaela, sina Abrahamova, koliko Francuzi nisu potomci Francusa, sina Hektora. — Maxime Rodinson
Gotovo je sigurno da Abraham nikada nije stigao u Meku. — Montgomery Watt
Bitna je poanta... da, tamo gdje je objektivna činjenica utvrđena zdravim povijesnim metodama, ona mora biti prihvaćena. — Montgomery Watt
Konačno, islamist Alfred Guillaume primjećuje:
"...nema povijesnih dokaza za tvrdnju da su Abraham ili Ishmael ikada bili u Meki, a da je postojala takva tradicija, moralo bi se objasniti kako je sve sjećanje na starosemitsko ime Ishmael (koje nije bilo u njegovom pravi arapski oblik u arapskim natpisima i ispravno napisan početnim suglasnikom Y) se izgubio. Forma u Kuranu preuzeta je ili iz grčkih ili sirijskih izvora." (Alfred Guillaume, Islam [Penguin Books Inc., Baltimore, 1956], str. 61-62)
U slučaju da muslimani žele tvrditi da je biblijski tekst neovlašten, valja istaknuti da Židovi ne bi imali razloga iskrivljavati lokaciju Parana jer u vrijeme pisanja ovih tekstova u blizini nije bilo ni kršćana ni muslimana. Stoga tvrdnja o izobličenju teksta neće riješiti problem za muslimane.
U svjetlu ove zbrke, postaje evidentno da su biblijski podaci precizniji i točniji budući da su mnogo stariji i bliži tim događajima. Budući da Sveto pismo ukazuje da se Ismail nikada nije nastanio u Meki, on stoga ne može biti otac Arapa koji su se tamo naselili. Drugim riječima, Muhamed nije Ismailov potomak.
4. Zašto mi je to važno kao kršćaninu?
Jer Isus voli muslimane i umro je da ih spasi. Stoga kao kršćanin također želim biti siguran da muslimani znaju pravo Evanđelje Isusa Krista i istinu svih ovih tradicionalnih narativa.
Znam da su muslimani koji obavljaju hadž posvećen potrazi za Bogom.
Stoga, kada muslimani obavljaju hadž, molim da ovo postane nevjerojatna prilika za Isusa da se OTKRIJE tražeći hodočasnike.
Postoji bezbroj priča o muslimanima na hadžu koji sanjaju i vide Isusa i prihvaćaju Evanđelje!
Milioni muslimana danas traže oprost kroz svete rituale i djela koja, nažalost, nikada neće biti dovoljno dobra. „Ali Bog pokazuje svoju vlastitu ljubav prema nama u ovome: Dok smo još bili grešnici, Krist je umro za nas“ (Rimljanima 5,8).
Neka muslimani susreću Isusa tijekom svog hadža i dobivaju besplatni dar spasenja koji nudi samo Isus Krist.
5. Govori li Biblija išta o hadžu i Kabi?
Kommentare
Kommentar veröffentlichen